• Institucional  
    • Sitio CFEPolíticas del repositorioContactoxmlui.dri2xhtml.structural.faq-link
  • Mi cuenta  
    • Acceder
    • Registro
    • Institucional  
      • Sitio CFEPolíticas del repositorioContactoxmlui.dri2xhtml.structural.faq-link
    • Colecciones
    • Mi cuenta  
      • Acceder
      • Registro
    Ver ítem 
    •   RIdAA-CFE
    • Producción Académica
    • Capítulos de libro, ponencias y artículos
    • Ver ítem
    •   RIdAA-CFE
    • Producción Académica
    • Capítulos de libro, ponencias y artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo el RepositorioComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Artículo
    Publicado
    Acceso abierto

    When the Quarter Jumps into a Cup (and When It Does Not)

    Autor(es)
    Dutra, Mateo
    Suárez, Álvaro
    Monteiro, Martín
    Martí, Arturo C
    UdelaR Instituto de Física
    ANEP CFE
    Universidad ORT Uruguay
    UdelaR Instituto de Física
    Fecha
    2022-01-31
    Editorial
    American Association for Physics Teachers (AAPT)
    Ver texto completo
    Dutra, M., When.pdf (207.7Kb)
    Licencia
    cc by-nc-nd 4.0
    Metadatos
    Mostrar el registro completo del ítem
    Resumen
    While Bernoulli’s equation is one of the most frequently mentioned topics in physics literature and other means of dissemination, it is also one of the least understood. Oddly enough, in the wonderful book Turning the World Inside Out, Robert Ehrlich proposes a demonstration that consists of blowing a quarter coin into a cup, incorrectly explained using Bernoulli’s equation. In the present work, we have adapted the demonstration to show situations in which the coin jumps into the cup and others in which it does not, proving that the explanation presented in Ehrlich’s book based on Bernoulli’s equation is flawed. Our demonstration is useful to tackle the common misconception, stemming from the incorrect use of this equation, that higher velocity invariably means lower pressure
    Materias
    física
    Enseñanza de la física
    URI
    http://repositorio.cfe.edu.uy/handle/123456789/1731
    Colecciones
    • Capítulos de libro, ponencias y artículos [838]

    CFE
    Río Negro 1037
    Montevideo - Uruguay
    Contacto | xmlui.dri2xhtml.structural.politica-link