• Institucional  
    • Sitio CFEReglamento del RepositorioContactoPreguntas Frecuentes
  • Mi cuenta  
    • Acceder
    • Institucional  
      • Sitio CFEReglamento del RepositorioContactoPreguntas Frecuentes
    • Colecciones
    • Mi cuenta  
      • Acceder
    Ver ítem 
    •   RIdAA-CFE
    • Producción Académica
    • Capítulos de libro, ponencias y artículos
    • Ver ítem
    •   RIdAA-CFE
    • Producción Académica
    • Capítulos de libro, ponencias y artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo el RepositorioComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    RESUMEN DE METADATOS

    Simple Protocol for Secondary School Hands-On Activity: Electrophoresis of Pre-Stained Nucleic Acids on Agar-Agar Borate Gels

    Thumbnail
    Ver/
    Britos,L.,Simple.pdf (225.4Kb)
    Version
    published
    Fecha
    2004
    Autor
    Britos, Leticia
    Goyenola, Guillermo
    Umpiérrez Oroño, Silvia
    CFE. Centro Regional de Profesores del Sur
    CFE. Centro Regional de Profesores del Sur
    CFE. Centro Regional de Profesores del Sur
    Editorial
    Unión Internacional de Bioquímica y Biología Molecular
    Metadatos
    Mostrar el registro completo del ítem
    Resumen
    An extremely simple, inexpensive, and safe method is presented, which emulates nucleic acids isolation and electrophoretic analysis as performed in a research environment, in the context of a secondary school hands-on activity. The protocol is amenable to an interdisciplinary approach, taking into consideration the electrical and chemical parameters of the electrophoretic system. Furthermore, the laboratory is framed in a more comprehensive pedagogical setting, which addresses the methodological aspects of a pivotal scientific enterprise such as the Human Genome Project. In this setting, the hands-on activity is complemented with animations, paper models, and discussions. Additionally, our results indicate that the use of borate buffer and agar-agar gels suits many of the experiments included in college-level laboratory activities, which currently make use of more expensive agarose gels and TBE or TAE buffers
    URI
    http://repositorio.cfe.edu.uy/handle/123456789/1235
    Colecciones
    • Capítulos de libro, ponencias y artículos [778]

    CFE
    Río Negro 1037
    Montevideo - Uruguay
    Contacto | Reglamento