• Institucional  
    • Sitio CFEReglamento del RepositorioContactoPreguntas Frecuentes
  • Mi cuenta  
    • Acceder
    • Institucional  
      • Sitio CFEReglamento del RepositorioContactoPreguntas Frecuentes
    • Colecciones
    • Mi cuenta  
      • Acceder
    Ver ítem 
    •   RIdAA-CFE
    • Producción Académica
    • Capítulos de libro, ponencias y artículos
    • Ver ítem
    •   RIdAA-CFE
    • Producción Académica
    • Capítulos de libro, ponencias y artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo el RepositorioComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    RESUMEN DE METADATOS

    Praxis: Open Educational Practices and Open Science to face the challenges of critical Educational Action Research

    Thumbnail
    Ver/
    Czerwonogora, A., Praxis.pdf (3.310Mb)
    Version
    published
    Fecha
    2019-10
    Autor
    Czerwonogora, Ada
    Rodés Paragarino, Virginia
    UdelaR
    UdelaR
    Editorial
    International Council for Open and Distance Education - ICDE
    Metadatos
    Mostrar el registro completo del ítem
    Resumen
    The paper presents the findings from PRAXIS, an educational action research project developed within academic professional learning communities (PLC) in the context of public higher education in Uruguay. As a strategy towards fostering teaching innovation, we explored the potential and benefits of academic PLC for the reflection and transformation of teaching practices, and the integration of digital technologies in a meaningful way into teaching. The approach was based on Open Science (OS) and Open Educational Practices (OEP) as foundational frameworks to face the challenges of critical Educational Action Research. Key findings of the project emphasise the impact of PRAXIS framework combining OEP, OS, and academic PLC, as well as collaborative and participatory technologies for the transformation of teaching and educational research practices.
    URI
    http://repositorio.cfe.edu.uy/handle/123456789/1028
    Colecciones
    • Capítulos de libro, ponencias y artículos [778]

    CFE
    Río Negro 1037
    Montevideo - Uruguay
    Contacto | Reglamento